“Eenvoud is een sleutel naar wijsheid”

Stoelyoga

Om yoga te beoefenen hoef je niet per se je matje uit te rollen. Veel houdingen vanuit de yoga zijn te vertalen naar de stoel! Stoelyoga is een milde vorm van yoga die uitermate geschikt is voor ouderen, mensen met een fysieke beperking, en mensen met een zittend beroep (bedrijven).

Stoelyoga leert je om spanningen los te laten, je concentratie te verbeteren, en je bewustzijn te vergroten. Eenvoudige oefeningen worden rustig, niet te lang, en niet te zwaar rondom je stoel uitgevoerd. Op een zachte manier, binnen je grenzen, worden spieren en gewrichten soepeler gemaakt. Het hele lichaam komt aan bod, met in het bijzonder aandacht voor je ademhaling.

De oefeningen helpen je om stil te staan bij jezelf en te luisteren naar de signalen van je lichaam. Meditatie is onderdeel van elke les om meer rust, ruimte en ontspanning te ervaren.

Stoelyoga is een laagdrempelige vorm van yoga met goede resultaten. Al zijn de bewegingen nog zo klein, door het regelmatig beoefenen van Stoelyoga zal je lichamelijke en geestelijke gezondheid merkbaar verbeteren. Het kan overal gegeven worden waar een stoel aanwezig is. Je hoeft je er niet voor om te kleden, en je mag zelfs je schoenen aanhouden als dat wenselijk is.

Sadana biedt Stoelyoga lessen aan op locaties zoals zorginstellingen, ouder verenigingen en bedrijven. Dat kan in de vorm van een wekelijkse les, een workshop, of als invulling van een team uitje.